Hiç Sınırsızla Sınırlı Denk Olur mu…

Her şeye şirk demeyi bırakın…Hiç sınırsızla sınırlı denk olur mu…

Hz isaya “OĞUL”da desen yaratanla arasında kapanmaz bir uçurum hiç azalmayacaktır..Allah sınırsız ekmel sınırsızla sınırlı denk mi

Hiç sınırsızla sınırlı denk olur mu…

Sınırsızlık verme kaynaklık verme sahiblik verme yaratılanı sınırlı say ve sınırlı sev…Şirk çok zor oluşur…”Oğul”dmekle bile şirk oluşmaz…kimya örtüşmesi bile versen Baba-oğuldan yetki yönüyle sınırsızdır…denklik vermiş olmazsın ve şirket oluşur mu ortaklık vermezsen oluşmaz…Sahiblik vermezsen şirket oluşmaz…Kur’anda ihlas suresi denklik sahiblik verme der…Hz İsaya muhtaç deme der…eksik sıfatlar verme der…”doğmak da doğrulmak da eksik sıfattır…”Baba olmak” da”Oğul” olmak da Kur’ana göre eksik sıfattır…Kiliseyi müşrik eden “Oğulluk” vermesi değil…denklik zaten vermedi kilise baba-oğul ayrımı yapmış zaten…”Allaha babalık”vermek eksik sıfat vermektir der Kur’an…”oğul”da eksik “oğul sahibliği de eksik…yani bütünün parçalarıdır. Allaha eksiklik vermeleri muhtaçlık vermeleri gerçekleşti kilisenin…hz Musaya “kelimullah hz İbrahime halilullah Hz peygamberimize ise habibullah” demek de sıkıntı yok…İşte İhlas suresinin meali…Bağımlıdır “oğula”dedi kilise bağımlılık da eksik sıfattır…”Eksik sıfatla kavgası var ihlas suresinin…”

De ki; O Allah bir tektir.

Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O’na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir).

Doğurmadı ve doğurulmadı

O’na bir denk de olmadı…

Şirk nedir mi…

Kur’andan anladığımıza göre Allaha  eksiklik vermektir…Uyudu yoruldu gibi haller eylemler verme…eksik ilim verme…”Gaybı bilmez” deme…sınırlama sıfatlarını…yaratılanın dengi kılma verdiğin sıfatlarla eylem hal fikir ilim düşünce irade ve duydularla…Yaratılanı ululamakla şirk oluşmaz…hatta Allah ululanmış olur…insanın eşrefli olduğunu isbatla ki yaratılana verilen şeref yaratılanadır aynı zamanda…yaratılanı aciz görme…ulula yücelt yaratılanı…

Şirk nedir mi…

Allaha eksik sıfat vermektir…”Hz İsaya “Oğulluk “veren kilise…”Oğula muhtaç demeseydi muhtaçlık sıfatını o eksik sıfatı vermeseydi müşriktir kilise denilemezdi…Allaha “Muhtaçlık” verme bağımlılık verme sahiblik ver kaynaklık ver ulu sıfatlar ulu eylemler ver…”Ol dedi bir kerre var oldu cihan”..de

Şirk nedir mi…

Evet…Kur’an-ı Kerîm’de insanlar, tevhide, yani Allah’ı birlemeye davet edilmişler, O’na gerek zâtında, gerek sıfat ve fiillerinde başkalarını şerik, yani ortak kılmaktan, yalnız Allah’a mahsus olan ibâdette başkalarını O’na ortak etmekten şid­detle menedilmiştir.

Evet…Kur’an-ı Kerîm’de; «Şirkin pek büyük bir günâh ve zulüm olduğu»(1) Hak Teâlâ’nın «Kendisine şerik koşulmasını asla affetmiyeceği, bundan başka olan günahları dileyeceği kimseler için affedeceği bildirilmektedir.»(2) Çünkü insan, Allah’ın yer­yüzündeki halîfesi (vekili)’dir. Zira yeryüzündeki her şey onun em­rine ve hizmetine verilmiş, onun idaresine terkedilmiştir.(3) Öyle ise nasıl olur da, kâinatı idare etmek için yaratılan insan, kendisi gibi veya kendi hizmetinde olan şeylerin bazısını ilâh olarak kabul ederek Allah’ı bırakıp, ona ibâdet eder veya onları Allah’a şerik koşar?

İşte şirk insanı bu şekilde alçaltacağı ve Allah’ın onun için tak­dir ettiği yüksek ve şerefli mevkii idrak ederek O’na ulaşmasına en­gel olacağı içindir ki, günahların en ağırı olduğu ve Allah Teâlâ’­nın, kendisine şirk koşan bu gibi insanları asla affetmiyeceği bil­dirilmiştir…

Dengi yoktur …de…Benzeri yoktur…de…yani hakkıyla ulula Allahı…sınırsızdır subhanlığı ululuğu de…gücü kuvveri sınırsızdır de denksizdir de ilmi ve esmasında dengi yok de özeliklerinde eylemlerinde hallerinde fikirlerinde iradesinde duygusunda denksiz de…üstün de…Üstünlüğü erişilmedir de…Evet…Şirk-i İstiklâlî ne mi…

Şirk nev’ilerinin en açığı; güneş, ay, yıldızlar gibi semavî var­lıklara, tabiat kuvvetlerine, yan veya tam ilâh zannedilen insanla­ra, hülâsa, Allah’tan başka canlı veya cansız varlıklara tapınmak ve onlara ibâdet etmektir.

Allah muhtaç değil de…yardımcıya ortağa ihtiyaç duymaz de…«Şirk-i Teb’iz» denilen şirk ne mi…; Allah’a inanmak­la beraber, O’na başka şeyleri şerik (ortak),Yardımcı…destekçi… koşmak, yâni, ilâh ol­duğuna inanılan diğer varlıklarınıda Yüce Allah gibi ulûhiyet sıfa­tıyla muttasıl olduğuna inanmaktır. Hristiyanlıkta sonradan uydu­rulup icad edilen TESİSakidesi, bu nev’i bir şirktir…

Allaha yakınlık için vasıta gerekmez…de. Evet…«Şîrk-i Takrîb», adı verilen şirk ne mi…; bu âle­min yaratıcısının bir olduğu kabul edilmekle beraber, «O’na yakın­lığı temin etmek ve O’nun katında şefaatçi olmak üzere Allah Teâlâ’yı bırakarak O’ndan başkasına, yani putlara ve heykellere tapmak, hiçbir fayda veya zarar veremeyecek olan bu cansız ve kıymetsiz eşyaya ibâdet etmektir.” «Veseniyye», yani putperestlik denilen bu şekil, en âdi, kötü ve gülünç şirk şekli olması Ve İslâmiyetin zuhuru sırasında bütün dünyada salgın halinde bulunması sebebiyle, Kur’an-ı Kerîm’de en ağır kelimelerle sık sık zikredilmiş ve bu sapık inanç şiddetle yasaklanmıştır.(En’âm/136-138, 139)

Allaha yakınlık için vasıta gerekmez…de.ne demek mi bu…yani Usta uzman düşmanı olma mürşit düşmanı olma öğretmen düşmanı olma…ama cahile puta öğretmenlik de verilmez…yalana hileye kurban olmaktır bu…

Evet…ekmel ilim tek kılavuz…ekmel tefsir tek kılavuz…tek RAB…ama ARABI RAB edindik yıllar yılı…Irkçı camiyi öğretici edindik…İnsanlığı kucaklayan din hiç yok eski asırlardan beri…bütün ırkları kucaklayan mabet yok…Kutsallığı yok mabetlerin artık…ekmel ilme kutsallık ver sadece…ekmel tefsire…din adamlarının öğretilerine değer verildi eski tarihlerden beri…ilk almış yılı güzel asr-ı saadetin bile…bir kısım insanların kendi ara­larından bazılarını «Rabb» olarak kabul etmeleri, onlara körü kö­rüne inanarak Allah’ın emir ve nehiyleri yerine, onların emrettik­lerini yapmaları, yasak kıldıklarını da yapmamalarıdır. Nitekim Kur’an-ı Kerîm’de, Yahudilerin hahamlarını (yani kendi din adam­larım), Hıristiyanların da rahiplerini Allah’dan başka birer Rabb edindikleri, yani emir ve yasaklarını bırakarak, kendi din adamla­rının emir ve yasaklarını tuttukları, halbuki bir tek Allah’a iba­detle emredilmiş oldukları beyan edilmektedir.(Tevbe,/31)

Şirk nedir mi…

Ekmel ilim varsa şirk yoktur…İnsanın insanı “RABB kılması”yoktur çünkü…

Allaha eksik sıfat verme yoksa “oğul” İsa demek bile şirk değildir…eksik sıfat verme “Oğul” de…oğul” demek mecazi olursa çok güzel Habibullah dmek te mecazi kullanımlı olunca çok güzel ama kimya ilişkisi verme…ZATI hiç bir yaradılanda yok ki Allahın…hulülden de kaç…ama sınırlı esma ver “enel-Hak” oldum de halilullah oldum de kelimullah oldum de…sıkıntı yok…su da yürüdüm de…depremi durdurdum de…amacın ne o önemli benim yardımıma hz isanın yardıma habibullahın yardımına muhtaç Allah deme ama habibullah de…put güçlü deme hileye kanmaktır bu…Peygamberi çok çok ulula bu Allahı ululamaktır niyetin Allahı ululamak olursa ama amacın peygamberi bağımsızlaştırmak olursa o şefaatte bağımsızdır dersen…şefaat verildi de vereni ulula sadece Allahı ululamak için mürşidini de ulula…amacın Allahı değil mürşidini bağımsızlaştırmaksa Bağımsız tek alim tek adl tek işte dünyada adalet yok müşrike hadim dünya…Adaleti kusursuz olan tek Allah de…tek Allaha ver esmayı sınırlıyarak yaratılana da ver şefaat verildi peygambere de…Ortağa ihtiyacı var Allahın demiş olma amacın bu olmasın…Fark koy…Allahla yaratılan arasında…yeter…şirk yok olur…

YORUM EKLE