Hiçbir Ayet Genel Kural Koymaz…de

Hiç bir ayet genel kural koymaz…de

Evet…Hiç bir ayet genel kural koymaz…esbab-ı nüzulle sınırlıdır…”Ölülere işittiremezsin”der ayet…sur üfürülünce neden duyacaklar ya…Hz İbrahimi yakmadı ayet…Kimya bile Allah dilerse değişir.Ölçü esmadır çünkü…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…”Domuz eti haram” der ” ve ölmemek için ye “der…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…

İçki haram der….şifa için kullan der…çünkü kan sulandırıcıdır içki…Faydasız bir şey yok…insana zararı fazla ama sinekler için rızıktır bozulan yiyecekler…rızık taksimi içindir yani…bozulma hikmetsiz mi değil…şeytan bozulmasaydı cehenneme Kahrın suduruna gerek olmazdı…Rızık bozuluyor insan yemesin sineklere kaldın diye…Hikmetsiz değil…fanilik olmasaydı Yaradanla yaradılan farksızlaşırdı…ortaklaşırdı…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…

“İstisnalar kuralı bozmaz “denilmiş…Hiç bir ayet genel kural koymaz…Hiç bir hadis de genel kural koymaz…Bazı ilahiyatçılar bunu anlamadılar bir türlü…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…

Esmadan başka ölçü yok…Allahtan başka değişmez yok…ayet hadis değişir…değişenlerdendir…ateşin kimyası bile Allah dileyince değişir…Ayet delil değildir dinde…münafıklar kullanır dini işte bu bilinmezse…Hırsızlık Malikülmülklüktür…değilse neden haram olsun…Rızaya neden aykırı olsun…ganimet cizye helaldir işte…çünkü hikmet var…cihad var…cihada haram demiş olursun ganimete cizyeye haram dersen…niyet şirkle savaşmaksa öldürmek güzeldir ama meleklere göre kan dökmek çirkin…Allaha göre değil…şirkle savaşmak için öldürmemek çirkin der Kur’an…Meleklik eksik ilimliliktir şeytanlıkta…ama ekmel ilim insana öğütlendi…öldür şirki yok etmek için denildi insana…”Öldürme” deme bu genel kural olamaz…”dünya kaka” der ruhbanlar…ama İslam dünyalık biriktir şirki yok etmek için …der.Hint beyni…Yahudi beyni ırkın için öldür der…Allah ise Allah için şirki yok etmek için öldür …der…ırkını yahudi Allah yerine koydu…şeytan da kinini ayet yerine koydu…”Kin kaka “dedi ruhban…”Biz gelmedik kavi için “dedi…Bizim işimiz sevi için dedi…sevi için savaşmak neden çirkin olsun sevgiyi seviyorsan eksiksiz sev…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…

Hasta isen oruç tutma der ayet…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…

Değişmez olan sınırsız olan sadece Allahtır…Medine şartlarında “ancak Faiz haramdır”değilse haram kılma…Nuzül sebebine bağlı kal…iki müslüman savaşacaksa “Faizi haram kıl”…içkinin azı da haram dedi mezhebler…azı az haramdır…Adl sıfatı fark var der….ayetler esma nuruyla yorumlanmalıdır…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…

Esbab-ı nuzulün önemi yok deme…her ayetin esba-ı nuzulü yok…Âlimler sadece beş yüz kadar âyetin bu şekilde iniş sebeplerinin bulunduğunu tesbit etmişlerdir…

Evet…âyetlerin büyük bir kısmı özel bir olaya, konuya, dolayısıyla belirli bir sebebe bağlı olarak inmeyip genellikle insanları muhtaç oldukları hususlarda bilgilendirmek, eğitmek, aydınlatmak, yönlendirmek veya uyarmak maksadıyla vahyedilmiştir…

Evet…Bir âyetin ne zaman, nerede, hangi şartlar içinde ve hangi olayla ilgili olarak indirildiğini bilmek âyetin ilâhî maksada uygun şekilde yorumlanması, fıkhî hükümlerin çıkarılması, teşrî‘ hikmetinin kavranması, mübhemâtın, âyet ve sûreler arasındaki tenâsübün bilinmesi, âyette hasr veya tahsis bulunup bulunmadığının anlaşılması bakımından önem arzeder.

Hiç bir ayet genel kural koymaz…

Evet…Esbâb-ı nüzûl (esbâbü’n-nüzûl) sadece âyetlerle ilgili bir tabir olup, Resûl-i Ekrem (asm)’in herhangi bir konuya dair açıklama yapmasına veya bir davranışta bulunmasına vesile olan özel sebeplere ise “esbâbü vürûdi’l-hadîs” denilmiştir…

Hiç bir ayet genel kural koymaz…de ve esma sudur eder esma okumalarıdır değişmez kurallar…sünnetullahtır değişmez kurallar…Vahdet sudur ediyor…esma sudur ediyor değişmeyenler bunlardır nesh oldu bir çok kural …kısas hz Adem Kabile kısas uygulamadı…hikmetsizse kısas misilleme uygulama…Allah ve güç seninle ise kısastan geçme Allaha havale etme…gülünç olmaktır bu…yılanın başını ez ısırılmamak için…

YORUM EKLE