Ruhbansınız …Zararlısınız…Kur’anla Aklı Destekle…Kur’anı Bu Amaçla Oku

Ruhbansınız …zararlısınız…Kur’anla aklı destekle…Kur’anı bu amaçla oku…

Evet…Kur’anla aklı destekle…Kur’anı bu amaçla oku…

Ruhbansınız …zararlısınız… fıkıh hep beslenir tefsir bilinse Te’vili tefsir sandık.Esmaya hadimliği akıldan sor hocadan değil.Kur’anla aklı destekle..vahyi akıldan sor…Akıl nimet…sadece vahiy mi nimet…uydurdunuz vahiy dediniz…uydurdunuz mezheb dediniz…Akıl da nimet der Kur’an…

Kur’anla aklı destekle…Kur’anı bu amaçla oku…

Kur’an tefsiri bitti diyor adam mezhebler yeter deme …Tarihsel dindir mezheb…bölgesel dindir…insanlığa zulmedersin mezhebçi olursan…ruhban olursan…eski alimler eskimedi..ilim eskimez tefsir eskimez ama Te’vil eskir hikmetli şartları koruyamazsak te’vil eskir…Karz-ı hasene eskimiş bir değerimizdir…Banka kurmak  karz-ı hasenenin eskidiği zaman ve zeminlerde farzdır…ve el hafız sıfatı da parayı hırsızlardan koruduğu için banka farzdır…ama bankaları soydular ihtilalciler…Haram olan bu…aldatılmak haramdır…sen müslüman değilsin aldatılıyorsan diyor peygamberimiz…pazarlık papmak neden sünnet aldatılmamak için faiz eden haram aldatılmamak için sömürülen ihlassızdır der faizin yüzümüze tuttuğu aynayı oku…sanki faiz haram da ithalat helal öylemi…aklı olan bunu söylemez ezberciler…mezheblere helalleri haramları hapsedenler…Aklın işidir haram belirlemek…secdeli aklın esmaya hadim aklın…akıl esmaya ayna olduğu zaman en büyük alim odur…mezheb imamı ne yaptı sandırn o da aklına sordu…esmaya hadimliği akıl bilir tek…vahiy elden tutar….neden çok mezheb var Te’vile kıymette anlaşamadıkları için…hadis de te’vildir tefsir değildir yani tefsirin bir parçasıdır hadis…Te’vile farklı değer verdi her imama ve farklı mezhebler oldu…te’vil daha ehven tevil ortaya çıkınsa nesh olur…yıldız güneş doğunca nesh olur…ama tefsir ve akıl değişmez…vahiy değişmez değişen te’villerdir….az faizli üretim ehveni şerdir diyenin tefsire akla kavgası yok ezberletilen te’villere savaşı var…İlme alim olan Allaha hadimliktir amaç…İlimle tefsirle akılla kavga şeytaniliktir…eksikle ekmeli değiştirdi şeytan ve uzaklaştırıldı…ehven-i şer mi faizin her mertebesine haram demek adl sıfatına savaş açmaktır bu…Hakim ismine savaş açmaktır iyi niyetli akla savaş…Allah ben size vahiyverdim aklınızı öldürün demiyor Kur’anda aklı nimet saymamak da şeytaniliğe hadimliktir…Adam Müşrikten ithal etmeye sömürü ve haram demiyor sanki sadec faiz haram esmadır ölçü esma dininde ruhbansınız… Fıkıh te’vildir tevil ise tefsirin bir cüz’üdür ama Tefsirin tamamı değil fıkıh tefsirleri…Akıl fakihtir…Fakihler tarihseldir bölgeseldir…objektif değildir…Te’viller neshe mahkumdur…Faiz haramdır iddası kısmi olarak neshedilmeli artık…

Adl sıfatı “beterin beteri var”der…faizin de beteri var ehveni var…de.Evet…Faiz haram mı ehven-i şer mi…Haram ama her merhalesi haram değil.sömürüdür esmayla zıtlaşan.Hikmetliyse ehveni şerdir…

Ruhbansınız …zararlısınız…Üretime hadimliğe davet et…destek ver…der esma dini…ruhbanın dini…Müşriki besletiyor…müslümana…az faizli üretimi de yasaklayarak…Faiz haramdır dedi üreticimiz ve gitti müşriklerden ithal etti…Müşrikler böylece semirdi…ve Osmanlıyı yıktı…Tarih de bu iddiaya karşı…Tarihden ders alalım…Müşriki semirtmek mi …az faizle üretim mi seçimimiz bu.ehven olan şerri seç desem her akıl az faizli üretim der…yani az faizle üretim ümmetin yararı var…hiç değilse müşrik beslenmiyor…bir tarihde banka haram denildi yastık altı helal sanıldı…ehven-i şer olan az faizle üreticiye üretici bankaya üretici vakfa yatırımdı…Katılım bankaları bir vakıf amaçlı olmalılar değilse ehven-i şer bir kuruluş sayılamazlar…amaç müşriki beslelememek olmalı katılımcılarda…değilse amaç farkı da yoksa neden farklı sayılsın İslam fıkhına göre…

Ruhbansınız …zararlısınız…Adam elinde ölçü yok faizi ölçmeye kalkıyor…Ümmet parası yoksa faiz ölçülmez metre yoksa da uzunluk ölçülmez hileli teraziyle de ağırlık ölçülmez…Tek para oluşmalı ölçü bu…

Evet…Te’villeri savunmayın vahyi savunun esmaya hadimliği savunun…aklı nimet sayın…Vahiy uydurdunuz yönetmek için insanları…esmadır Kur’andan sudur eden…esmaya aykırı vahiy vahiy değil tefsir değil ilahi değil onlar sadece Te’vil…vahiy kainat kitabın da ve Kur’an da ve hadis de ve icmada ve kıyasta ama onlarada sızdı uydurmalarınız ruhbanlığınız…ilahi olanın sonucu ihlaslı insandır faize mahkum etmişse Allah bir toplumu o ihlassızdır…Karz-ı hasen sahibi oldunuz da bankaların varlığını savunduk…melektiniz de mi şeytaniliği yaşattı Allah bize hakkettik bu faiz belasını…yastık altına koyduk parayı bankayı hakkettik banka şer ama ehven bir şer oldu bizim sadece kimlikte kaldığı için müslümanlığımız…namazımız camide mahkum…çarşıda alış verişi haram müslüman faize şükretsin ticaretimiz daha zalim…adam çürük cevizi sağlam diye satıyor…yuvası yıkılsa binler ah alsa o haram olmuyor mu…faizin haramlığı daha ehven kaldı ticaretimizden…ihlassızız…her helakı yaşadık… son iki asırda…ruhbansınız..doktor değilsiniz uzman değilsiniz yeni ilaçlarınız yoksa dersinize çalışmıyorsunuz…”Benim oğlan bina okur döner döner yine okur…ruhbanlar…nedir Allahın kahrı bize…Bitmedi Allahın kahrı bize ve de bitmez…Ruhbanlığı din diye sattınız…Yanlışı eksiği din sanan şeytandı der Kur’an hz Adem tevbe ede ede doğruyu buldu…su akar yolunu bulur…akıl nimettir vahiy vaz geçilmez ölçüdür…Ruhbanlığın neshi şarttır..Hz İsa recm cezasını  kaldırdı…Hakim sıfatına hadimlik bunu gerektiriyordu…ithalatı kaldır faizi değil…Müşriki besledik Allah razı değil…

YORUM EKLE