Hadise ve Ayete Bütünden Bağımsız Mana Verme…Fetvalara da

Hadise ve ayete bütünden bağımsız mana verme…fetvalara da

Bir fetva 9 yaşındaki kız evnenir dediyse eleştir ama bütünden bağımsız anlayanları eleştir…Peygamberimiz hz Aişeyle 9 yaşında evlendi sananlar bu fetvayı vermişler ama anlayanda da suç var…Keyfi bir anlama içindeler…hz Aişe Hadi ismine hadim oldu aynı zeka ve aşka sahib olan varken 9 yaşındaki kızla evlenende psikolojik sorun vardır diyebilirsin ancak…

Bir hadis kertenkeleyi öldür dediyse eleştir ama bütünden bağımsız anlayanları eleştir…Peygamberimiz bütüne zıt söz etmez…işte Kertenkeleyi öldürün diyen dinin mensupları sömürücülere yenik düştü…Hakkeden ölsün der Allah .öldürmekde rıza içinse öldür…der ilahi din.

Bir ayet kur’an açık mübin dediyse eleştir ama bütünden bağımsız anlayanları eleştir…Kur’anda bütüne zıt söz etmez….bilenlerle bilmeyenler bir olmaz mübin olanı anlamakta da…de yani bu farkı da inkar etme ayeti anlarken…

Bir hadisde “deve şeytandır” denildiyse eleştir ama bütünden bağımsız anlayanları eleştir…Peygamberimiz bütüne zıt söz etmez…de.Şeytanlığa vasıta etme deveyi…Ebrehenin filleri gibi olurlar helak olurlar…Kötü alışkanlığı olan develer de vardır …alıştırma deveyi iti atı kötülüklere…huysuz atlar var…huysuz develer var….melek sanma her deveyi her hayvanı çocuk yaklaşmasın tetbirli yanaşılsın o hayvanlara…olaki kötü huy edinmişlerdir masum değillerdir…

Bir hadis de “eti kemirerek ye” denilmişse veya…Bir hadisde benzeri günün adab-ı muaşeret kurallarına ters bir şey denilmişse eleştir ama bütünden bağımsız anlayanları eleştir…Peygamberimiz bütüne zıt söz etmez…de.Müsbet ilim belki konuşacak bu husustaki en doğruyu…bekle acele etme…bu uydurmadır deme hadis için…

Bir hadis “sılayı rahim yapanın ömrü uzar…” dediyse eleştir ama bütünden bağımsız anlayanları eleştir…Peygamberimiz bütüne zıt söz etmez…de…Kader değişir sanma hemen…Allahın ilmi yanılmaz…o ilim kaderi yazarken de vardı ve senin sılay-ı rahim yapacağını da bildi…

Bir hadis adl sıfatına ve esmaya zıt bir şey dediyse eleştir Kur’ana zıt bir şey dediyse eleştir …Kur’anı sen biliyor musun ki…bütünden bağımsız anlayanları eleştir…Peygamberimiz bütüne zıt söz etmez…de sen esmaya zıtlığını nerden biliyorsun…Sana gizli ilim mi geldi…aklın gizlileri de mi gördü…

Bir hadis yanlış anlaşılmışsa zulümdür bu…Allahın sınırsız ilmine mi sahibsin sen hadisi eleştirme…”Ecel değişmez”dediyse eleştir ama bütünden bağımsız anlayanları eleştir…Peygamberimiz bütüne zıt söz etmez…de.Ecel değişmez ama hakkettiysen değişir…ömür uzar sılay-ı rahimle…

Her şey tartışılsın ama ben deme…kibir gösterme…sınırsız mı ilmin …kibirlisin sen…

Zamanımızda hadis düşmanlığı yapılıyor…zalim ve kibirli onlar…ya hadisi keyfi anladıysan…

Hurilerle ilgili hadisleri anladım sanan…cinsel organ cennete girebilecek mi…Hikmetsizdir bu..üreme yok işeme ve büyük abdest yok cennette kışlık elbiseyi yazın giysene…cennetteki bedenimiz farklı olacak…

Hurilerle ilgili hadisleri anladım sanan…Huri ödüldür…Huriyle evlilik de ödüldür…ama bu evlilik düya evliliği ile bire bir örtüşmek durumunda değil…hikmetin gereği nedir biz bilemeyiz…işte bir hadis…“Muhakkak ki kişi (cennette) bir ayda, yani bir ay miktarı kadar zamanda bin huri ile evlenir ve bunlardan her biri ile dünyadaki ömrü kadar aşk hayatı yaşar.” (İmam Şa’rânî, Ölüm-Kıyâmet-Ahiret, s. 355, Hadîs No: 645)

Hurilerle ilgili hadisleri anladım sanan…

Cennet kadını dünya kadınından hayırlı ise…cimadan fazla haz verecek özleri var demektir…cimanın hazzı cennette olmaz…ödül olacak özde değil…dünya da nimettir cima hazzı ama  müşrike de verilmiş…cennet ise müşrike verilmeyen nimetlerin yeridir…işte bir hadis…“Sabah veya akşam Allah yolunda (hizmet ve cihatta) atılan bir adım, dünya ve içindekilerden daha hayırlıdır. Sizden birinin yay veya okunun dünyada işgal ettiği yer kadar cennetteki bir yeri, dünya ve içindekilerden daha hayırlıdır. Cennet ehlinin kadınlarından biri dünyada görünecek olsa, nuruyla yeryüzünü ve onda bulunan her şeyi aydınlatırdı. Onun başındaki örtü, dünya ve içindekilerden daha hayırlıdır.” (Tirmizî, Fedâilü’l-Cihâd, 17; Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, 3/141, 264; Beğavî, Şerhu’s-Sünnet, nr. 2616; Ebû Yâ’lâ, el-Müsned, nr. 3775; Beyhakî, el-Ba’s ve’n-Nüşûr, nr. 372)

Cinsel zevk dünyada var ahirette neden olmasın…Allah aynı Allah…ferrari isteyen gence ferrariden daha ehveni verilecek…bisiklet isteyen çocuğa da daha ehveni…müşrike verilen cennette yok daha ehveni var…bisiklet müşrike de nasib olmuş…cima hazzı da öyle…Cennetle dünya örtüşür ama kalitede örtüşmez….ödül olmaz ki kalitede örtüşürse…cennette daha kalitelisi var dünyadakilerin…Yeme içme, mesken edinme ve cinsî tatmin dünyada çok önem verilen hususlardandır. Ancak bu ihtiyaçları gönlünce giderebilen insan sayısı pek azdır. Cinsî tatmin, söz konusu ihtiyaçlar içinde en zor gerçekleştirilebileni olup paylaşılması da mümkün değil.insanoğlunun gerçek varlığının ölümle son bulmadığını, asıl hayatın âhirette ebediyete kadar devam edeceğini haber veren İslâm dini (Ankebût, 29/64), genellikle fâni âlemde yeterince ulaşılamadığı düşünülen ve daha güzeli arzulanan hazların, bu arada cinsel zevklerin iyiler için ebedî hayatta ideal bir şekilde hikmete uygun gerçekleşeceğini  vurgular.

Evet…Hadise ve ayete bütünden bağımsız mana verme…İlmin Allahın ilmine mi erişti…susmasını bil bilmem demesini bil…kibre kapılam kibre hadim olma….kibir zulüm doğurur….fetvalara da..evet…Alahın sınırsız ilmine mi sahipsin…sumasını bil…ehlini ara…ona sor…ama sen Kibirlisin…

YORUM EKLE